Friday, December 5, 2008

Tazkirah Ustaz - Berkasih Sayang Sesama Keluarga

Kami tanya ustaz amalan2 kami yg dpt membantu ayah.
Dia kata berkasih sayang sesama kami pun dah cukup cantik dan menenangkan roh ayah/ ibu.

Jangan bergaduh2 dan berbaik2 antara satu sama lain, nanti sakit roh kat dalam. Bukan senang nak berbaik bila mak ayah dah mati. Ada kes bila orang tua dah meninggal, adik beradik bergaduh2, kes berebut harta dan bermcm2 kes lagi dari kes berat hingga ke hal remeh temeh.

Aku bercadang nak menyemaikan hubungan keluarga aku. Kami bukan lah rapat sgt tapi kami tak lah bergaduh cuma kurang mesra dan kurang sepakat dan kerjasama. Semenjak ayah aku mati ni je aku tgk ada perubahan positif sikit. Tu pun sbb mulut aku ni tak henti2 membebel (mengingatkan) walaupun aku sendiri bukan betul sgt.

No comments: