Thursday, January 1, 2009

Petua Hindar Mudharat

Doa utk tolah kemudharatan yg ada di langit dan bumi:
Bismillahillazii laa yadhurru ma'assmihi syai-un fil ardhi wa laa fissama'(k) wahuwas samii'un 'alim. (Baca 3 kali pagi dan 3 kali petang)

Ada satu hadis pasal seornga jumpa Nabi dan bagitau dia kena sengat jengking. Nabi kata (lebih kurang), kalau kau baca "A'uuzu bikalimaati llaahi ttaammati min syarri maa khalaq" nescaya takkan kena sengat.

Sebelum keluar rumah baca ayat Kursi dan "Bismillaahi tawakaltu 'alallaah. Wa laa haula wa la quwwata illaa billaah".

Dari pengalaman aku sendiri ayat Bismillaahillazii memang berkesan, Alhamdulillah dgn izin Allah. So far takde accident teruk, bahkan terselamat dari accident depan mata yg melibatkan banyak kereta. Aku dan suami di kelilingi oleh kereta yang accident kat PLUS highway, time aku pregnant pulak tu. Lagi, so far aku tak kena rompak / ragut. Rumah pun so far selamat dari pencuri.

Yang kat atas tu apa yang aku mampu amal aje. Banyak lagi doa2 dan ayat2 lain yang boleh bantu.

No comments: