Thursday, November 24, 2011

ASB/ASN berdasarkan Majlis Fatwa Negeri Selangor

Aku dengan dlm radio IKIM rancangan USt Zaharuddin.
Byk kali org tanya pasal hukum labur dlm ASB ASN.
Dia cakap Majlis fatwa negara putuskan harus hukumnya.
Tapi majlis fatwa selangor kata haram (yg ni tak diwar warkan secara terang lagi bersuluh. Takde publisiti langsung).
Maka ustaz kata, ambik lah mana2 ikut kesesuaian diri utk putuskan nak labur/ tak labur.
Aku kata, tepuk dada tanya iman.
Aku pun dh lama tutup ASB dan pindah Tabung Haji.
Bukan lah aku ni baik sgt, tapi apa yg mudah utk dibuat, aku buat.
Dh cukup lah dosa riba yg sedia ada, taknak tambah lagi.

No comments: