Thursday, May 19, 2011

Yahudi yg Tunggu Nabi Terakhir & Awan

Ni sambungan dari Ustaz Jamaluddin di Ikim.fm. Hari tu ustaz cerita pasal paderi kristian tunggu rombongan Nabi dari Mekah masuk Palestin.

Orang Yahudi pun menunggu2 kedatangan Nabi jugak. Kata Ustaz, org Yahudi gunakan air2 jampi - tgk dlm air jampi dan dpt bayangan. Oleh kerana itu, salah satu sbb Allah perintahkan awan ikut Nabi supaya terhalang org Yahudi yg menilik dari melihat Nabi. Bahanyanya kerana kalau mereka tahu Nabi itu bukan dari bangsa mereka, mereka akan bunuh - demikian yg mereka azamkan. Sbb tu lah mereka ni golongan "maghdhubi alaihim" - org yg dimurkai Allah kerana tahu kebenaran tapi berdegil tak mahu terima Nabi yg bukan dari kalangan mereka. Alangkan Nabi di kalangan mereka pun dibunuh jgk.

Ustaz cerita jugak pasal awan / asap berguna utk halang spy melihat guna satelit.
(Sbb tu la bila ujan je, Astro signal kong). Ustaz kata kalau peluru berpandu yg guna isyarat dari satelit terhalang oleh awan maka selamatlah sasaran.

Bidang ni mmg aku tak pandai - dgr yg ustaz cakap je lah.

Ustaz ni pun sambung kisah suatu zaman yg pokok dan batu akan bercakap memberitahu org Islam ada Yahudi sembunyi di sebaliknya kecuali pokok gharad - orang Israel byk tanam. Dan ustaz kata "jadi jgn la tanam pokok krismas" hmm..ada ke kat Malaysia ni pokok krismas? Dan adakah pokok itu sama dgn pokok gharad yg Yahudi Israel tanam?

No comments: